divendres, 6 de juny del 2008

Presentació Agustí Bartra

Presentació del llibre 'El Crist de 200.000 braços', d'Agustí Bartra, a càrrec de Lluís Solà, Sam Abrams i Maria Muntaner. A l'Espai Mallorca (Carme, 55 - Barcelona). dilluns, 9 de juny del 2008 19:30 hores

A mi, "Crist de 200.000 braços" em va deixar sense paraules, quan el vaig llegir. Jo devia tenir uns 22 anys, quan el vaig descobrir i puc dir, sense por a equivocar-me, que és un dels llibres que més m'ha marcat en la meua vida.
És, aproximadament, una novel.la sobre els camps de refugiats a França, en acabar la Guerra Civil. Poètica i, alhora, dura. Per posar un exemple: el títol ve de les 100.000 persones que malviuen al camp de refugiats, que pateixen com un Crist de 200.000 braços.
El Bartra narrador s'hauria de reivindicar més i més. I, com a personatge, és fascinant. Va escriure, per exemple, una novel.la sobre la revolució mexicana. En català. L'idioma sí. Però ell escrivia des del lloc on vivia.
Una reedició justa i necessària.