divendres, 16 de gener del 2009

La punyalada, de Vayreda

M'han demanat informació des de l'AELC per fer una pagineta web d'eixes que fan. I m'he dedicat a buscar-la per internet, fins el punt que m'he trobat un article meu sobre "La punyalada" de fa molts anys, ja, que es va publicar en un volum d'homenatge a Germà Colon, de les coses aquelles que publica l'Abadia de Montserrat. Tot i que ja fa temps que vaig deixar de banda els estudis de coses que no siguen poesia del s. XX endavant, aquesta va ser una novel.la que em va fascinar i que trobe molt reivindicable. I de germà Colon només puc dir que coses bones, així que si algú té interès per Vayreda, pot trobar-ne un estudi en la pàgina web de sota. Des de la pàgina 135 endavant:
http://books.google.es/books?id=cvwtLn5zLcQC&pg=PA305&lpg=PA305&dq=josep+llu%C3%ADs+roig&source=web&ots=JFIWNuTvMt&sig=_7SAJsWo_4n9DBrOPQ_rgEyS184&hl=ca&sa=X&oi=book_result&resnum=5&ct=result#PPA134,M1