dimarts, 12 de febrer del 2013

L'INVENTARI CLEMENT cavalca de nou (ara a Dénia)

Presentació de L'inventari clement de Gandia
Original inèdit de VICENT ANDRÉS ESTELLÉS,
Premi Ausiàs March 1966
Introdueix l’acte:
Pepa Font, regidora de cultura de l’Ajuntament de Dénia.
Amb:
Jordi Oviedo, professor.
Ha treballat en l’ordenació de l’arxiu personal d’Estellés.
Josep Lluís Roig i Maria Josep Escrivà, poetes.
Responsables de l’edició del llibre.
14 de febrer de 2013, dijous 20.00 hores
Agència Municipal de Lectura Baix la Mar
Ronda de les muralles, s/n DÉNIA
Dels poemes que llegim, n'hi ha un que és perfecte per a ser dit a duo. Copie les últimes estrofes:

COM UN COS D’ELEGIA
[...]
5
Us recorde i us dic, colze d’aquella séquia
−a migdia, amb el sol, i després, al crepuscle−,
moreres del camí i fulles del canyar:
no m’oblide de res!


6
No m’oblide de res. És que, en tot cas, hi ha coses
que no s’hi poden dir: són com una llepassa,
van sempre amunt i avall, esmunyint-se pel cos,
ratllant tota una vida.


7
Ratllant tota una vida, com els joncs o les fulles
del canyar, que ratllaven, negligents, insistents,
l’aigua, amb una lentíssima cal·ligrafia obscura
que ara desxifre jo.


8
Sé que no és excessiu si ara jo m’imagine
com una lenta séquia plena d’inscripcions,
d’esgarranys o senyals, de profunds tatuatges
torpement cal·ligràfics.


9
Però jo no volia parlar de mi. Volia
escriure com qui trau la cadira a la porta
i veu passar les gents i veu rodar el cel
i s’adorm al remat.

-Vicent Andrés Estellés, "L'inventari clement de Gandia", ed. 96.