dimarts, 4 de novembre del 2014

O: Llibre d’hores

Tenim, que jo sàpiga, dues presentacions del nou llibre de Joan Navarro:

Dimecres 5 de novembre, a les 20 h, a Ca revolta de València, el llibre ‘O: Llibre d’hores’ de Pere Salinas i Joan Navarro. Amb la presència dels autors, acompanyats de Jaume Pérez Montaner.

Presentació el 7 de novembre a les 20.15 h Biblioteca l’Envic (Passeig de Gregori Maians, 36. Oliva).
” O: Llibre d’hores” de Pere Salinas i Joan Navarro. La presentació serà feta per Octavi Monsonís i els autors.

He de començar per aclarir que encara no m'he llegit el llibre, però m'atrevisc a recomanar-lo pels antecedents, especialment aquell magnífic ATLAS (CORRESPONDENCIA 2005-2007), TANDEM EDICIONS, 2008 dels dos mateixos autors.
En ell, s'estableix un diàleg fascinant entre l'obra gràfica de Pere Salinas i els poemes de Joan Navarro.
M'agrada especialment perquè, acarats als dibuixos, els poemes de Joan Navarro esdevenen diàfans, gairebé tan transparents que els pots superposar l'altra banda.
I, així, el diàleg enriqueix les dues parts: el poemes transmeten les sensacions d'una pintura abstracta i la pintura ens conta les paraules que amagava.
I, encara que no m'he llegit el llibre, us puc avançar un dels diàlegs que ed. 96 ha penjat al web:












35
Traçar les ombres transparents damunt l’arena.
Refer el dibuix, repetir-lo. Perfilar després, no
l’ombra, no el seu nom: el repòs de l’aire, les
escates del peix que remunta el riu de la llum,
la mateixa llum que ja no és llum en dibuixar-la.